Jak rozwinąć
firmę usługową
i skutecznie pozyskiwać klientów?
W czym pomoże Ci ta książka?
Przyspieszysz rozwój firmy i zaczniesz więcej zarabiać
Jako właściciel musisz wiedzieć, które działania wdrożyć, i w jakiej kolejności.
przestaniesz tracić energię i pieniądze na nic niewnoszące działania
Dowiesz się, jak sprawdzić i wykluczyć rozwiązania, które nie mają przełożenia na sprzedaż i rozwój firmy.
zapanujesz nad marketingiem
W efekcie będziesz panować nad firmą, jej rozwojem i zasobami.
nauczysz się wybierać najlepsze dla siebie oferty
Wiele firm marketingowych, oferując określone działania, w pierwszej kolejności patrzy na swój zysk. Dlatego pokażę Ci, na co zwracać uwagę i w jaki sposób weryfikować oferty. Odtąd będziesz w stanie wybrać takie, które przyniosą wartość przede wszystkim Tobie.
dowiesz się, jak zabezpieczyć się przed utratą dostępów do wprowadzonych rozwiązań i narzędzi
Wiele działań wymaga uruchomienia określonych usług. Zlecając wszystko zewnętrznie, ryzykujesz utratą dostępów, a w rezultacie – włożonej pracy i pieniędzy. To Ty musisz wiedzieć, do jakich usług powinieneś posiadać dostępy.
Dla kogo jest ta książka?
URUCHAMIASZ LUB PROWADZISZ FIRMĘ USŁUGOWĄ?
Książka została przygotowana z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą założyć firmę, zorganizować marketing w swoim biznesie lub po prostu dowiedzieć się, czego w tej materii należy oczekiwać, aby podejmowane działania przełożyły się na sprzedaż.
Publikację kieruję przede wszystkim do osób otwierających lub prowadzących małe firmy usługowe.
Przedstawione zasady i narzędzia mogą dotyczyć praktycznie każdego biznesu, znajdą się jednak pewne niuanse i różnice, które będą widoczne w przypadku dużych, globalnych firm. Książka zawiera podstawy, które powinien znać każdy właściciel firmy usługowej. Podpowie Ci kierunki i jakie oczekiwania należy mieć względem podwykonawców. Jeżeli natomiast wiesz, co chcesz realizować i szukasz szczegółowych instrukcji, to ta publikacja nie będzie dla Ciebie. Zapraszam Cię wtedy do śledzenia Akademii Firmy.
zawartość książki
Ta książka jest zbiorem najważniejszych zasad i narzędzi marketingowych.
Jednak nie będę Ci tłumaczył, jak krok po kroku wdrożyć te reguły albo jak uruchamiać poszczególne rozwiązania. Ta książka ma Ci przede wszystkim pomóc w zrozumieniu podstaw. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, co trzeba zrobić z marketingiem w Twojej firmie, czego oczekiwać od określonych działań i jak nie dać się naciągać różnej maści marketerom, a z wszystkich ofert wybierać te, które przyniosą Tobie najwięcej korzyści.

MODUŁ 1. 7 ZASAD WŁAŚCICIELA FIRMY USŁUGOWEJ
W pierwszym module poznasz podstawowe założenia, które należy przyjąć, uruchamiając lub prowadząc firmę usługową. Każdy z rozdziałów opisuje jedną zasadę i prezentuje najlepsze praktyki realizowane przez właścicieli firm usługowych. Poznasz w ten sposób podstawowe zagadnienia i rozprawisz się z najczęściej występującymi wątpliwościami. Z uporządkowanymi i solidnymi podstawami nie będziesz wahać się przy podejmowaniu konkretnych działań – co w efekcie przełoży się na Twój osobisty sukces.
Spis treści Modułu 1:
1. Pamiętaj, to dla Ciebie jest to wszystko
1.1. Zdefiniuj swoje cele i konsekwentnie je realizuj
2. Oferuj to, czego szukają Twoi klienci
2.1. Sprawdzaj oczekiwania klientów
2.2. Pytaj klientów i oferuj przedsprzedaż
2.3. Zwiększaj koszyk zakupowy
3. Walkę cenową zostaw innym
3.1. Zwiększaj swoją marżę
3.2. Wprowadzaj rozwiązania pakietowe
4. Niech inni płacą za Twój sukces
4.1. Szukaj inspiracji
5. Nie szastaj pieniędzmi – większość osób i tak od Ciebie nie kupi
5.1. Kieruj działania do swoich potencjalnych klientów
5.2. Określ klientów, którzy od Ciebie kupują
5.3. Zamykaj sprzedaż
6. Wykorzystaj potencjał swoich klientów
6.1. Wspomagaj pocztę pantoflową
6.2. Buduj swoją wiarygodność
7. Realizuj efektywne działania marketingowe
7.1. Obserwuj rynek, analizuj wyniki
7.2. Stosuj metodę małych kroków
7.3. Skupiaj się na działających procesach
7.4. I co dalej? Twórz lejki sprzedażowe
MODUŁ 2. NARZĘDZIA I DZIAŁANIA MARKETINGOWE
W tym module zebrałem najefektywniejsze i najczęściej stosowane przez firmy usługowe narzędzia oraz działania reklamowe. Każdy opis zawiera niezbędne informacje, które pokażą Ci, jak usprawnić funkcjonowanie biznesu.
W kolejnych rozdziałach dowiesz się:
• kiedy warto sięgać po określone rozwiązania,
• na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie je wykorzystywać,
• co wpływa na koszty.
To ułatwi Ci weryfikację otrzymywanych ofert. Dostaniesz też wskazówki, na co uważać, aby nie wpaść w pułapkę firm, starających się Ci wcisnąć nieskuteczne lub mało efektywne rozwiązania. Zależy mi na tym, aby opracowany materiał umożliwił Ci monitorowanie tego, co aktualnie dzieje się w Twojej firmie. Jednocześnie chciałbym, żeby ta książka była dla Ciebie bazą, jeżeli postanowisz osobiście planować działania marketingowe.
Spis treści Modułu 2:
Strona internetowa
Cele uruchomienia firmowej strony internetowej
Co powinien realizować Twój serwis internetowy?
Koszty uruchomienia serwisu internetowego i jego obsługi
Praktyki, na które lepiej uważać
Zabezpieczenie przed utratą dostępów i własności
Skuteczność serwisu internetowego
Pozycjonowanie serwisu internetowego
Zasady optymalizacji
Co obejmuje koszt realizacji?
Praktyki, na które lepiej uważać
SEO – tak czy nie?
Reklama Google Ads
Korzyści reklamy w Google Ads
Koszty wykorzystania Google Ads
Praktyki, na które lepiej uważać
Bezpieczeństwo konta
Czy Google Ads jest dla Ciebie?
E-mail marketing
Zalety e-mail marketingu
Koszty prowadzenia e-mail marketingu
Zabezpieczenie przed utratą dostępów
Praktyki, na które lepiej uważać
Czy prowadzenie e-mail marketingu jest dla Ciebie?
Profil Google
Plusy aktywnego Profilu Firmy w Google
Koszty realizacji i zarządzania
Bezpieczeństwo profilu
Praktyki, na które lepiej uważać
Czy wizytówka Google jest dla Ciebie?
Funkcje profilu na Facebooku
Koszty rozwijania profilu
Zapobieganie utracie dostępów
Praktyki, na które lepiej uważać
Czy Twoja firma powinna mieć profil na Facebooku?
Dlaczego warto uruchomić profil na Instagramie?
Koszt realizacji i prowadzenia
Zabezpieczenie przed utratą dostępów
Praktyki, na które lepiej uważać
Czy Twoja firma powinna mieć profil na Instagramie?
Inne serwisy społecznościowe
Katalogi, portale tematyczne i informacyjne
Rola katalogów i portali
Koszty realizacji i prowadzenia
Praktyki, na które lepiej uważać
Czy warto sięgnąć po te narzędzia?
Działania marketingowe offline
Marketing online vs marketing offline
Koszty
Czy warto realizować działania offline?
poznaj autora

Od blisko 20 lat projektuje, wdraża i zarządza działaniami marketingowymi. Jest praktykiem i osobiście testuje dostępne narzędzia, wykorzystując je przy wielu przedsięwzięciach. Treści zawarte w książce są wynikiem jego doświadczeń w pracy z opisywanymi narzędziami i usługami. Skuteczność prowadzonych działań weryfikował zarówno z perspektywy klienta, jak i wydawcy czy agencji wdrażającej rozwiązania.
Narzędzia oraz marketing internetowy poznał od podszewki między innymi przy okazji zarządzania zespołem, projektującym narzędzia marketingu online: statystyki, mapy klików, system obsługi konsultantów. Planował i budował serwisy internetowe, także społecznościowe. Zdobywał zasięgi, realizując działania pozycjonujące. Zarządzał wydawnictwem, budował i prowadził kanały społecznościowe. Organizował imprezy wystawiennicze w skali lokalnej oraz ogólnopolskiej. Prowadził kampanie z wykorzystaniem mediów online i offline.
Doświadczenie na wielu płaszczyznach pozwoliło mu opracować strategię skutecznych działań marketingowych firmy usługowej. Najefektywniejsze rozwiązania i narzędzia prezentuje w programie Akademii Firmy, gdzie krok po kroku odsłania sposoby, które doskonale sprawdzają się przy pozyskiwaniu klienta.
Wyznaje ważną zasadę, którą dedykuję również Tobie – najważniejsze jest, aby podejmowane działania marketingowe były efektywne, a nie tylko efektowne!
pobierz bezpłatnie fragment książki
Podsumujmy:
dlaczego warto sięgnąć po tę publikację?
Jak działa Przeciętny przedsiębiorca?
Jak działa Przedsiębiorca znający podstawy marketingu usług?
Całą swoją energię poświęca firmie i jej funkcjonowaniu.
Skupia się na przyszłości, a firma jest narzędziem, które pomaga mu osiągnąć osobiste cele.
Nie wie, które działania marketingowe warto podjąć, i nie potrafi sprawdzić skuteczności tych, które są już wdrożone.
Wie, co należy robić. Potrafi sprawdzić, które działania mają sens i przekładają się na rozwój firmy.
Zlecając prace zewnętrznie, całkowicie polega na wykonawcach. Nie potrafi zweryfikować ich pracy i nie ma pewności, czy ponoszone koszty są uzasadnione.
Wie, czego wymagać od podwykonawców i jak weryfikować ich pracę.
Nie panuje nad uruchomionymi narzędziami i w każdej chwili może utracić do nich dostępy.
Jego zasoby marketingowe są zabezpieczone i nie ma ryzyka, że utraci dostępy do uruchomionych narzędzi.
Działa chaotycznie, zwykle pod wpływem braku klientów.
Działa konsekwentnie – rozwija firmę i dąży do realizacji własnych celów.
Czy niektóre przypadki, charakteryzujące zachowania przeciętnego przedsiębiorcy, wydają Ci się znajome?
Mogą równie dobrze dotyczyć Twojej sytuacji?
Jeżeli chcesz to zmienić, to książka Ci w tym pomoże.
Dołączysz do grupy świadomych przedsiębiorców, którzy znają podstawy marketingu usług.
pakiety
E-book
- E-book w formatach PDF, EPUB i MOBI
Książka + E-book
- Książka w wersji papierowej w miękkiej oprawie, E-book w formatach PDF, EPUB i MOBI
Książka
- Książka w wersji papierowej w miękkiej oprawie
*do kosztu książki doliczana jest kwota wysyłki